
Valgustid.












Briti disaineri Tom Dixoni 2002.aastal loodud omanimelise kaubamärgi all valmistatakse mööblit, valgusteid ja sisustusaksessuaare. Tom Dixon on pühendunud uuendusliku disaini loomisele, kasutades ehedaid materjale ja tõstes (taas)esile Briti mööblitööstuse väärtusi. Inglaste ainulaadsest kultuuripärandist inspireerituna toodab firma erakordseid esemeid igapäevaseks kasutamiseks. Omamata erialast haridust, jõudis Dixon tootedisainini huvist keevitamise vastu. Tema esimesi mööblikatsetusi 1982. aastal saatis kiire edu ja tänini kasutab ta oma toodetes palju kõikvõimalikes variatsioonides metalli. Punkdisaineriks peetava Tom Dixoni huvi keskmes ongi materjalid ja protsessid. Tema eesmärk ei ole kunagi objekt või vorm ise, vaid teekond tooteni, leiutamine, inseneriteadus ja turundus. Tom Dixonil on äratuntavalt maskuliinne ja materjalikeskne käekiri, kus lihtsale geomeetriale taandatuna on omavahel enamasti kombineeritud metall, kivi, plast, nahk ja puit. Tema karged ja ehedad tooted mõjuvad otsekui kunstiinstallatsioonid. https://www.tomdixon.net









Ingo Maureri valgustid on eelkõige kunstilised objektid, mis loovad ühtaegu nii intrigeerivaid kui ka meeldivaid keskkondi. Kunstilise aspekti muudab Maurer oma loomingus aga osaks toodete funktsionaalsusest. Põhjendatult on teda vahel ka „valguse poeediks” nimetatud. 1932 aastal sündinud Ingo Maurer on omandanud hariduse graafilise disaini alal. 1960. aastate keskel alustas ta silmapaistvate valgustite, valgustussüsteemide ja muude objektide disainimist, mida tema Münchenis tegutsev firma toodab ja üle kogu maailma vahendab. Valgustuslahenduste väljatöötamine pakub Maurerile tõelist vaimustust: „Valgusel on minu jaoks müstiline külgetõmbejõud. Tänase päevani hämmastab mind, et ma saan vajutada nuppu ja valgus süttib. Ma tean, kuidas see toimib, aga ma ei mõtle tehnoloogia peale. See lihtsalt lummab mind.” See pidev imestamine ongi teinud Ingo Maurerist ühe suurima visionääri valgustuse alal. Oma disaine luues tunneb Maurer huvi valguse ja eri viiside vastu, kuidas seda on võimalik luua, püüda ja kasutada. Tema enda sõnade järgi paeluvad teda valguse juures enim selle maagilised ja müstilised omadused. Maureri loodud keskkonnad mängivad tavapäraste arusaamadega valgusest, eredusest ja varjudest. Tema looming ei põhine moel ja uutel suundadel, vaid piiramatul kujutlusvõimel, mis suunab tema disainiesteetikat. Materjalidest valib Maurer ootamatuid lahendusi ja leidobjekte ning ta on ka uudsete valgustustehnoloogiate alal pioneeride hulgas. https://www.ingo-maurer.com





Kui Marcel Wanders & Casper Vissers 2001. aastal Moooi asutasid, lubasid nad teineteisele luua legendaarse kaubamärgi. Täna, pärast kahtkümmet aastat, inspireerib Moooi endiselt maailma hingematvate uuenduslike disainidega. Moooi lisatähe "O" on anda edasi midagi ekstra ilu ja ainulaadsuse mõttes. Meie kollektsioon on alati originaalne, ootamatu, eklektiline, mässumeelne ja kogenud ning alati kommertsreaalsuse ja kultuurihuvi äärel. Hästi kureeritud valgustite, mööbli ja aksessuaaride segu, mis püsib kauem kui igapäevane interjöör, määratleb ruumide isikupära ning annab loovuse ja ilu täiendava puudutuse, mis on alati ootamatu ja samas nii peenelt teretulnud. https://www.moooi.com









Ilu ei saavutata mitte ühe detaili lisamise, vaid viimase eemaldamisega – selle lausega võtab 1982. aastal asutatud Belgia valgustifirma Kreon kokku oma disainifilosoofia. Nende toodang põhineb kindlal mõttelaadil, mis taandab iga objekti selle põhikomponentideni, tegemata seejuures kompromisse. Äärmiselt napi vormikeelega Kreoni valgustid toimivad ruumi ehitusliku skeleti ühe osana, hiilates peamise funktsiooni – valguse – filigraansete lahendustega. Nad ühilduvad hoone arhitektuuriga ja toovad keskkonda lisaväärtust ning võimaldavad tänu oma minimalistlikule disainile koondada tähelepanu ruumile ja valgusele. Kreoni valgustite disain on keskendunud põhivormidele. Detailid ei kanna nende toodete puhul vaid dekoratiivset väärtust, need on võtmeks kogu toote olemusele. Paljud valgustid on hõlpsasti paigutatavad seinte, lagede ja põrandate sisse. Kreoni toodete lihtsad vormid ei tähenda aga pelgalt täielikku minimalismi, vaid pigem funktsioneerivad need arhitektuurielementidena, mis ruumiga suhestuvad. Tulemuseks on tõeline „arhitektuurne valgustus”, mis toob eriliselt esile ruumi olemuse ning astub dialoogi ehituskunstiga. https://www.kreon.com









Disain ja innovatsioon on olnud 1962. aastal Flos asutamise kaks tugisammast; Planeedi ja selle elanike eest hoolitsemine kaunite ja jätkusuutlike tulede kaudu on möödapääsmatu. https://professional.flos.com







BOMMA muudab interjööri käsitööna valminud skulpturaalse valgustusega, mis loob igas ruumis erilise meeleolu – pilkupüüdvatest keskosadest ja installatsioonidest pehme ümbritseva valguseni. Ettevõte on tuntud oma tunnusliku disaini poolest, mis loob armu ja naudingu tunde. Seda minimalistlikku, kuid julget esteetikat hindavad rahvusvahelised arhitektid ja sisekujundajad ning see saavutas kiiresti tunnustuse ka disainimaailmas. https://www.bomma.cz








Santa & Cole on väike, sõltumatu ja ülemaailmne disainitoodete toimetaja, mille juured on Bellochis (Barcelona, Hispaania). Oleme toimetanud alates 1985. aastast, mil ettevõte esmakordselt asutati. Redigeerimise all peame silmas teose ettevalmistamist üldkasutatavaks, eseme kohandamist kõigile kasutamiseks. Mida raamatutoimetaja lugudega teeb, seda teeme meie objektidega. Rohkem kui kaheksakümmend loojat on panustanud väga erinevatest kontekstidest pärit rikkaliku mööbli- ja valgustitoodete kataloogi, mille autoriteks on sellised tunnustatud disainerid nagu Antoni Arola, Miguel Milá, André Ricard ja llmari Tapiovaara. Terav ja tähelepanelik kvaliteeti ja detaile, Santa & Cole annab kogu oma tööstusliku tootmise laiaulatuslikule tarnijate võrgustikule, peamiselt Hispaanias, aga ka teistes riikides, näiteks Jaapanis, kus valmistatakse meie Tekiò lambi pesupaberit. Meie missioon on ehitada, kaitsta ja levitada teadmisi disainiobjektide kaudu. Objektid, mille kvaliteet on ühe käe puudutusega äratuntav ja mis rikastavad inimeste elu nii kodus kui ka ühistes keskkondades. Meie filosoofia on modernsem kui futurist ja meid huvitab rohkem vaikus kui karmus. Meie fookus ei ole praegune turg, vaid tulevik; mitte Barcelona, vaid maailm; mitte mood, vaid ajalugu. https://www.santacole.com






Alessandro Sarfatti – „Peame töötama igas suunas ja leidma igas väikeses koguses uuendusi“ – mu isa tavatses seda öelda ja tal oli õigus; sest seni, kuni liigume edasi, millegi tähendusrikkama, lugupidavama ja asjakohasema poole – iga samm on sama väärtuslik kui teine, väärib samasugust tähelepanu ja austust. Mulle meeldib evolutsiooni olemusena mõelda sellele võimele jäädvustada parimat sellest, mis on olnud, ja muuta see tulevase südameks. Sellisena näen seda ka äsja loodud ettevõtte Astepi lähtepunktina. Ettevõte, mis vaatab tulevikku, kuid jätkab ka kahe suure ettevõtja – minu isa Riccardo Sarfatti ja tema isa Gino Sarfatti – väljamõeldud teed. https://astep.design











Nemo Lighting, mille 1993. aastal Milanos asutas Franco Cassina, on viitenimi, mille juured on uuenduste ajaloos, mis on alati inspireerinud Itaalia disaini. Federico Palazzarile kuuluv Nemo loob kollektsiooni „The Masters”, ainulaadse valiku lampe, mille on kujundanud 20. sajandi meistrid, nagu Le Corbusier, Charlotte Perriand, Vico Magistretti, Franco Albini ja Kazuhide Takahama. Nende projektide kõrval pühendub Nemo ka kaasaegsete ikoonide loomisele, tehes koostööd disaineritega, sealhulgas Mario Bellini, Jean Nouvel, Andrea Branzi, Bernhard Osann ja Arihiro Miyake.2020. aastal ostis Nemo ajaloolise Torinos asuva ettevõtte ILTI Luce, mis on pühendunud muuseumide, jaemüügi- ja välistingimustes arhitektuurse valgustusdisaini uuenduslike lahenduste uurimisele ja arendamisele. Kasvu kiirendab enamusosaluse omandamine 1957. aastal Brianzas asutatud ajaloolises arhitektuurivalgustussektori ettevõttes Reggiani Illuminazione: ettevõte suurendab oma projektitegevust veelgi laienemispotentsiaaliga ja omandab võtmesegmendis rahvusvaheliselt tunnustatud pädevuste portfelli. tipptasemel jaemüügist. Tänapäeval on Nemo Lightingul, mille peakontor asub Milanos ning filiaalid Prantsusmaal ja Ameerika Ühendriikides, jaotusvõrk enam kui 40 riigis. https://www.nemolighting.com








Hispaania brändi Marset´i valgustidisain keskendub autentsusele ja lihtsusele, suunates peatähelepanu valgusele ning selle erinevatele nüanssidele ja efektidele. Ühteaegu dekoratiivse ning vaoshoitud välimusega Marseti valgustid loovad mitmekesiseid meeleolusid ja kõrgema kvaliteediga elukeskkondi. Kui Marseti 1942. aastal perefirmana alguse sai, keskendus see metallivalamisele. Kuuekümnendatel seati aga suund valgustite tootmisele, kasutades varasemaid metallitöötlemiskogemusi moodsate ja ootamatute valgustite loomisel. Innovaatilisus ja pidev arenemine on Marseti kollektsioone iseloomustavad märksõnad, rahutu ja uudishimulikuna püüavad nad aina avastada uusi funktsioone ning leida harjumuspärasest erinevaid kasutusvõimalusi. Valgustitele keskenduva brändi eesmärgiks on suunata pilk alati tulevikku, teostades oma toodangut tehnilise täpsuse ja loomingulisuse kaudu. Marsetiga koostööd tegevate disainerite hulka kuuluvad teiste seas Christophe Mathieu, Francesc Rife, Mathias Hahn, Fabien Dumas, Joan Gaspar ja Xavier Manosa. https://www.marset.com






Oleme Barcelonast, valguse linnast; Oleme siin sündinud ja siin üles kasvanud. Jätkame kõigi oma toodete valmistamist kohapeal, meid inspireerib elav, originaalne ja kosmopoliitne linn, millel on Vahemere sinine horisont, tuhanded ruumid, mida avastada, ja tuhanded lood, mida rääkida. Näitame uhkusega maailmale, et Carpyenil "MADE IN BARCELONA" on tugev kuvand ja ammendamatud loomingulised ressursid." Eelkõige on see inimlik seiklus. See on Carpyeni naiste ja meeste ilus ja uhke moto. Terve maailm valgust, et lõputult luua ja taasluua Carpyeni töötubades koos parimate disaineritega. https://www.carpyen.com






Muutus on elu, visioon, strateegia ja läbib maailmad, millesse Pallucco investeerib oma disainienergiad: valgus ja kodu. Domineerivatest stiilidest eemalduv Pallucco on alati katsetanud uusi lahendusi, otsides kindlaid kujundeid ja tugeva esteetilise sisuga objekte, toetudes erinevatele kultuuriallikatele ja lastes end neist saastada. "Selleks on vaja meremehe silmi, et näha kallast horisondi taga"... need on silmad, millega Pallucco on disainitänavatel reisinud alates 80ndatest, tuvastades ja valides mitte seda, mis on lihtne mood, vaid seda, mis stiili esindab. trend. Hoolikas, kultuurne ja mittekonformistlik lähenemine, mis on võimaldanud ettevõttel asutamisest saadik rahvusvahelisel areenil kanda kinnitada. Selle tõestuseks on installatsioonid Milano Mattatoio ruumides (1987 ⁄ 1988 ⁄ 1989) ning koostöö Peter Lindberghi ja Rei Kawakuboga. Rangus ja urbanistlik minimalism on Pallucco nurgakivid 1990ndatel Hannes Wettsteini kunstilisel juhtimisel, kes kujundas ettevõttele ühe oma meistriteose, Continua raamatukapi, tuues tehnoloogia kontseptsiooni uue vormina disainimaailmas esiplaanile. esteetika. 2000. aastad on pühendatud dekoratsioonile. Jurgen Bey kunstiline suund suunab Pallucco tähelepanu uutele vormidele ja uutele vormikeeltele. Samal ajal laieneb disainerite seltskond, kes toodab ja katsetab uusi lahendusi, uurides kaasaegse disaini piire väljendusvabadusega, mis on Pallucco stiili autentseim tunnus. Hannes Wettstein, Jean Nouvel, Tom Dixon, Jaime Hayón, Christian Deuber, Sergio Calatroni, Denis Santachiara, Kazuhiro Yamanaka, Enrico Franzolini, Lagranja Design, Susanne Philippson, Matalie Crasset, Constance Guisset, Brian Rasmussen, Luciano Bertoncini loovad Pallu jaoks eksklusiivseid teoseid need tähistavad ideede labori stiili, kus võrreldakse multikultuurse disaini suundi. Praegune lavastus on sulam kaasaegsetest, ajaloolistest ja ajatutest objektidest. Mariano Fortuny lamp Fortuny, kahekümnenda sajandi alguse visiooniline meistriteos, esindab kõige paremini selle vaimu. Palluccol on ajalugu, mille juured ulatuvad mainekasse minevikku, mis projekteerib end uurimis- ja uurimistöö tulevikku. https://www.pallucco.com






Rotaliana ajalugu on iidse territooriumi ajalugu, mis on läbi imbunud traditsioonidest, ilust ja saladustest. Sellel territooriumil on loodus ja inimtalendid kokku puutunud ja teineteisele sajandeid väljakutseid esitanud, püüdes saavutada pidevat valguse ja varju tasakaalu läbi sügavate kurude ja selge vee. Alates 1989. aastast on see ajalugu pööranud Rotaliana Srl tähelepanu uutele nõuetele disaini ja inimeste heaolu osas, algul oma territooriumil ja levides seejärel kiiresti üle riigipiiride. Iga toode on pika tee tulemus, kus hindamise kvantitatiivsed aspektid alluvad ka sensoorsetele ja emotsionaalsetele testidele. Valgus on üks neljast mugava elamise olulisest kriteeriumist, kus ilu, ainulaadsus ja funktsionaalsus näitavad jätkuvalt maailmale "Made in Italy" ajalugu, mis hõlmab maitset, armastust ja kirge. https://www.rotaliana.it






Prandina asutas 1982. aastal Sergio Prandina, kes on üle 30 aasta suutnud ettevõttele edasi anda oma sünnipärast kunstilist loovust valgusdisaini valdkonnas, peamiselt uurides uusi vorme ja lahendusi suupuhutava klaasi tootmisel. Prandina on aastate jooksul välja töötanud väga omanäolise stiili, mida on pidevalt uuendatud uuenduslike tehnoloogiate kasutuselevõtuga ja värskete uute valguskasutuse lähenemisviisidega. Olles peamiselt pühendunud välisriikide ekspordile, teeb Prandina regulaarselt koostööd enam kui 50 riigiga üle maailma, nii jaemüügi kui ka lepinguliste kanalitega, olenevalt turunõudlusest. Prandina kollektsioonide kvaliteedi käegakatsutavaks tunnistajaks on koostöö mainekate ja ülemaailmselt tuntud arhitektide ja disaineritega ning ennekõike projektid. Sel eesmärgil tasub mainida mõne suurima hotelliketti, nagu Hilton, Marriott, Radisson, Epic Sana, Rosewood ja Accor Group, pakkumist, näiteks mainides mõningaid meie hinnatumaid kliente: Natuzzi, Allianz (Šveitsi peakorter) , HSBC (ülemaailmsed filiaalid), Bper (Itaalia filiaalid), Bank of Georgia, Oracle (Iirimaa), Make Offices (USA). https://www.prandina.it










Varem Studio Italia Designi nime all tuntud Lodes viis oma 70. aastapäeva puhul 2020. aasta juunis lõpule kaubamärgi muutmise protsessi, mis kulmineerus uue logo ja kaubamärgi identiteedi avalikustamisega. Sellest ajast peale on Lodes peadirektor Massimiliano Tosetto juhitud strateegilise visiooni osana kuulutanud uut kaasaegse disaini ajastut, mis tähistab ettevõtte tootmisalaste oskusteavet ja kvaliteetset Made in Italy olemust. Tasakaalustades tehnilist oskusteavet ja parimat disaini, on Veneetsias asuv Lodes disaininud ja tootnud sise- ja välisvalgustuslahendusi alates 1950. aastast. https://www.lodes.com








1970. aastal asutatud Sveitsi ettevõte tootis algselt valgusteid töökodade sektorile. 10 aastat hiljem liikus põhitegevus disainervalgustite arendamisele ja tootmisele. Belux tegeleb nõudlike valgustusülesannetega, arendades kõrgeima formaalse kvaliteediga keerukaid valguslahendusi nii era- kui ärikasutuseks. https://www.belux.com